Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Czudcu

ul. Starowiejska 1, 38-120 Czudec

 

Statut

Uchwała Nr XXXVI/352/2018
Rady Gminy Czudec

z dnia 21 czerwca 2018 r.

w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Czudec nr XVI/124/2016z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowo-księgowej i organizacyjnej dla gminnych jednostek oświatowych.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h, art. 10a i art. 10 b ust. 1 i 2, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.), art. 11 i art.12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.), art. 8 pkt.1 ust.1  oraz art. 9a ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (j.t. Dz.U. z 2018 poz. 603 z późn. zm.) Rada Gminy w Czudcu uchwala co następuje:

§1. W uchwale Rady Gminy Czudec z dnia nr XVI/124/2016 z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowo-księgowej i organizacyjnej dla gminnych jednostek oświatowych wprowadza się następujące zmiany:

  1. Tytuł uchwały otrzymuje brzmienie: „w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowo-księgowej i organizacyjnej dla gminnych jednostek organizacyjnych”;
  2. w § 1 ust.2 otrzymuje brzmienie:

„1. Zakres powierzonych obowiązków obejmuje realizację zadań oświatowych gminy oraz obsługę administracyjną, finansowo-księgową i organizacyjną dla gminnych jednostek organizacyjnych, w szczególności:

  1. obsługę finansową jednostek obsługiwanych oraz prowadzenie w całości zadań w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej i budżetowej jednostek obsługiwanych wymienionych w § 2 niniejszej uchwały,
  2. prowadzenie obsługi kadrowo-płacowej oraz pracowników jednostek obsługiwanych,
  3. zapewnienie obsługi organizacyjno – administracyjnej jednostek obsługiwanych.”;
  1. § 2 otrzymuje nowe brzmienie o następującej treści:

„§ 2. „§ 2. Jednostka obsługująca zapewnia wspólną obsługę następującym jednostkom organizacyjnym z terenu gminy Czudec.

  1. Publiczne Przedszkole w Czudcu
  2. Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Czudcu
  3. Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Nowej Wsi
  4. Szkoła Podstawowa im. Stanisława Konarskiego w Zaborowie
  5. Szkoła Podstawowa nr 2 w Pstrągowej
  6. Zespół Szkół w Wyżnem
  7. Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Babicy
  8. Zespół Szkół w Pstrągowej
  9. Publiczny Żłobek w Czudcu.”;
  1. Załącznik do uchwały otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§2.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy, a nadzór nad jej wykonaniem Komisji Spraw Społecznych.

§3.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 lipca 2018 roku.

 

Przewodniczący Rady Gminy

Stanisław Kołodziej

 

 

 

 

                                                                                              Załącznik do Uchwały Nr XXXVI/352/2018

Rady Gminy Czudec

                                                              z dnia 21 czerwca 2018 r.

 

STATUT

Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Czudcu

 

Rozdział 1.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§1. Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół w Czudcu zwany dalej „Zespołem” działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.),
  2. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.),
  3. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2198 ze zm.),
  4. Ustawa z dnia 27 października 2017 o finansowaniu zadań oświatowych (j.t. Dz.U. z 2017 poz. 2203),
  5. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 (j.t. Dz.U. z 2018 poz. 996 ze zm.)
  6. Niniejszego Statutu

§2. Zespół jest jednostką organizacyjną utworzoną w celu wykonywania wspólnej obsługi, w szczególności administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkół, przedszkoli i żłobka, dla których organem prowadzącym jest Gmina Czudec oraz realizacji zadań własnych gminy w zakresie edukacji publicznej.

§3. Zespół jest jednostką budżetową Gminy Czudec.

  1. Podstawą działania jest roczny plan finansowy zatwierdzony przez Radę Gminy Czudec.
  2. Zespół używa pieczęci o treści:

 

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Czudcu.

38-120 Czudec, ul. Starowiejska 1

 

  1. Bezpośredni nadzór nad funkcjonowaniem Zespołu sprawuje Wójt Gminy.
  2. Siedzibą Zespołu jest budynek nr 1 położony przy ulicy Starowiejskiej
    w Czudcu, a terenem działania jest Gmina Czudec.

Rozdział 2.

CELE I PRZEDMIOT DZIAŁANIA

 

§4. Celem Zespołu jest zapewnienie obsługi, o której mowa w §2 niżej wymienionych jednostkach:

  1. Publiczne Przedszkole w Czudcu
  2. Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Czudcu
  3. Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Nowej Wsi
  4. Szkoła Podstawowa im. Stanisława Konarskiego w Zaborowie
  5. Szkoła Podstawowa nr 2 w Pstrągowej
  6. Zespół Szkół w Wyżnem
  7. Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Babicy
  8. Zespół Szkół w Pstrągowej
  9. Publiczny Żłobek w Czudcu.

§5. Do zadań Zespołu należą:

  1. Obsługa finansowa Zespołu i jednostek obsługiwanych oraz prowadzenie w całości zadań w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej i budżetowej, a w szczególności:
  1. opracowywanie wewnętrznych uregulowań w zakresie rachunkowości,
  2. prowadzenie całości rachunkowości jednostek obsługiwanych, w tym sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych,
  3. opracowywanie na wniosek kierowników jednostek obsługiwanych planu finansowego i jego zmian,
  4. prowadzenie obsługi bankowej jednostek obsługiwanych, w tym wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, a w szczególności:
  1. obsługa kont bankowych, dochodów i wydatków budżetowych,
  2. obsługa kont bankowych Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  3. obsługa kont bankowych związanych z programami unijnymi,
  4. obsługa kont bankowych wydzielonych rachunków dochodów własnych,
  1. opracowywanie bieżących informacji o sytuacji finansowej i realizacji budżetu,
  2. gromadzenie i przechowywanie dokumentacji finansowo – księgowej,
  3. opracowywanie sprawozdań statystycznych oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań ustalonych w odrębnych przepisach w zakresie wykonywanych zadań,
  4. prowadzenie rachunkowości i rozliczanie zadań oświatowych realizowanych przez jednostki obsługiwane ze środków dotacji z budżetu państwa oraz ze środków zewnętrznych,
  5. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  6. koordynowanie czynności inwentaryzacyjnych składników majątkowych jednostek obsługiwanych i prowadzenie ewidencji,
  7. prowadzenie obsługi kasowej,
  8. prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Funduszy Świadczeń Socjalnych Zespołu i jednostek obsługiwanych oraz prowadzenie Pracowniczej Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej obsługującej pracowników jednostek obsługiwanych.

 

  1. Prowadzenie obsługi kadrowo - płacowej pracowników Zespołu oraz pracowników jednostek obsługiwanych w szczególności:
  1. prowadzenie teczek akt osobowych pracowników jednostek obsługiwanych oraz pracowników Zespołu,
  2. sporządzanie list płac,
  3. dokonywanie wypłat wynagrodzeń,
  4. obliczanie wynagrodzeń za czas choroby, zasiłków z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego,
  5. wykonywanie obowiązków pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych i podatków w tym:
  1. naliczanie i odprowadzanie związanych z wynagrodzeniem składek na   ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz podatków od osób fizycznych,
  2. sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS oraz przesyłanie drogą elektroniczną do ZUS,
  3. sporządzanie deklaracji miesięcznych do ZUS oraz korekt tych deklaracji,
  4. sporządzanie deklaracji podatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  5. wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla obecnych i byłych pracowników jednostek obsługiwanych dla celów emerytalnych i naliczanie kapitału  początkowego,
  1. gromadzenie i przechowywanie dokumentacji płacowej,
  2. przygotowywanie dokumentów dotyczących nawiązania i rozwiązania umowy o pracę,
  3. przeprowadzanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze w Zespole oraz organizowanie służby przygotowawczej,
  4. prowadzenie dokumentacji urlopowej,
  5. naliczanie jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli,
  6. opracowywanie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli,
  7. obsługa umów cywilno – prawnych (zlecenia i o dzieło),
  8. przedkładanie wniosków Wójtowi Gminy w sprawie ustalania wysokości dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów szkół,
  9. przygotowywanie projektów aktów powierzenia i decyzji związanych ze stosunkiem pracy dyrektorów szkół,
  10. przedkładanie wniosków Wójtowi Gminy w sprawie przyznawania nagród i odznaczeń dla dyrektorów jednostek obsługiwanych,
  11. współpraca ze związkami zawodowymi reprezentującymi pracowników,

 

  1. Zapewnienie obsługi organizacyjno – administracyjnej jednostek obsługiwanych w szczególności:
  1. realizacja zadań z zakresu najmu lokali mieszkalnych w szkołach,
  2. nadzorowanie działań dyrektorów jednostek obsługiwanych w zakresie utrzymywania obiektów w należytym stanie sanitarnym zapewniającym higieniczne i bezpieczne warunki pracy pracowników i wychowanków,
  3. pomoc merytoryczno – prawna jednostkom obsługiwanym,
  4. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  5. prowadzenie składnicy akt,
  6. współpraca w Urzędem Gminy w zakresie realizacji zamówień publicznych,
  7. współpraca w Urzędem Gminy w zakresie remontów obiektów jednostek obsługiwanych,

 

  1. Realizacja zadań oświatowych gminy, a w szczególności:
  1. organizowanie przyznawania pomocy materialnej dla uczniów i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
  2. organizowanie i koordynowanie dowozu uczniów do szkół, ośrodków i placówek oświatowych, w tym uczniów niepełnosprawnych lub zwrot kosztów jeżeli dowóz i opiekę zapewniają rodzice, opiekunowie lub opiekunowie prawni,
  3. prowadzenie bazy danych oświatowych w formie elektronicznej,
  4. wprowadzanie danych i ich weryfikacja w Systemie Informacji Oświatowej,
  5. kontrolowanie realizacji obowiązku nauki;
  6. przygotowywanie do zatwierdzenia przez organ prowadzący arkuszy organizacji pracy jednostek obsługiwanych i aneksów do nich,
  7. opracowywanie projektów zarządzeń i uchwał dotyczących jednostek obsługiwanych,
  8. prowadzenie postępowań w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
  9. organizowanie i przeprowadzanie konkursów na dyrektorów jednostek obsługiwanych,
  10. organizowanie i przeprowadzanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
  11. współpraca z organem nadzoru pedagogicznego w dokonywaniu oceny pracy dyrektorów szkół i przedszkoli,
  12. współpraca z dyrektorami w zakresie realizacji projektów i programów jednostkach obsługiwanych,
  13. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
  14. sporządzanie merytorycznych materiałów i analiz dla organów gminy oraz innych instytucji,
  15. realizacja zadań związanych z żywieniem w jednostkach obsługiwanych,
  16. realizowanie spraw związanych z naliczaniem i refundacją kosztów wychowania przedszkolnego i żłobka.

Rozdział 3.

ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA

 

§6. 1. Zespół nie posiada osobowości prawnej. Zadania określone w Statucie wykonuje w imieniu gminy.

  1. Zespołem kieruje Dyrektor i reprezentuje go na zewnątrz.
  2. Organizację Zespołu określa Dyrektor w regulaminie organizacyjnym.

 

§7. 1. Zwierzchnikiem służbowym dyrektorów jest Wójt Gminy,

  1. Dyrektor Zespołu jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy;
  2. Dyrektor Zespołu zarządza Zespołem oraz działa w jego imieniu w sprawach dotyczących funkcjonowania i wykonywania przez niego statutowych zadań:
  1. wobec władz, urzędów, przedsiębiorstw, banków i innych jednostek organizacyjnych oraz osób fizycznych,
  2. przy zawieraniu umów, dokonywaniu rozliczeń finansowych i podejmowaniu innych czynności nieprzekraczających zwykłego zarządu;
  1. Dyrektor Zespołu jest upoważniony do udzielania dalszych pełnomocnictw w sprawach nieprzekraczających zwykłego zarządu;
  2. Do podstawowych uprawnień i obowiązków Dyrektora należy w szczególności:
  1. podejmowanie decyzji zgodnych z prawem i Statutem,
  2. zatrudnianie i zwalnianie pracowników w tym głównego księgowego Zespołu,
  3. opracowywanie na bazie posiadanych środków planu finansowo – rzeczowego Zespołu,
  4. ustalanie zasad obiegu dokumentów wewnętrznych Zespołu,
  5. zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
  6. Zadania dyrektora określa Wójt Gminy.

Rozdział 4.

GOSPODARKA FINANSOWA

 

§8. 1. W czasie nieobecności Dyrektora Zespołu jego obowiązki przejmuje osoba wyznaczona przez Dyrektora.

  1. Zespół prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
  2. W planie finansowym mogą być dokonywane zmiany w ciągu roku zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
  3. Oświadczenie woli w imieniu Zespołu składa Dyrektor Zespołu.

Rozdział 5.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§9. Dokonywanie wszelkich zmian w Statucie odbywa się w trybie jego nadania.

 

-STATUT-

Załączniki:

Statut (docx; 27,50 KB)

Utworzono dnia 10.03.2021, 09:24

Informacje

Liczba wyświetleń: 615
Utworzono dnia: 18.06.2019

Historia publikacji

  • 26.05.2021 12:21, Administrator
    Edycja załącznika: Statut (docx; 27,50 KB)
  • 10.03.2021 09:24, Administrator
    Dodanie załącznika: Statut -docx
  • 10.03.2021 08:47, Administrator
    Edycja strony: Statut