Klocki LEGO MINDSTORM EV3
Wyjątkowa seria znanego producenta, która łączy markowe klocki Lego z czujnikami elektronicznymi, serwomechanizmami i komputerową jednostką centralną pozwalającą między innymi na konstruowanie robotów i układów automatyki oraz na ich odpowiednie oprogramowywanie. Zestaw został zoptymalizowany z myślą o stosowaniu w szkole lub na zajęciach pozalekcyjnych i zawiera wszystko, czego potrzeba, by uczyć z wykorzystaniem LEGO® MINDSTORMS®. Uczniowie mają możliwość budowania, programowania i testowania rozwiązań opartych na technologii i robotyce. W zestawie znajduje się Inteligentna Kostka EV3 - mały ale potężny komputer używany do sterowania silników robota i zbierania danych z podłączonych czujników. Posiada wsparcie dla technologii Bluetooth oraz WiFi, pozwala na programowanie robota i zawiera wbudowane narzędzia do akwizycji i wizualizacji danych pomiarowych. Pracując z EV3 uczniowie są zachęcani do kreatywnego rozwiązywania problemów metodą burzy mózgów, poprzez proces selekcji, budowania, testowania i ewaluacji. Klocki LEGO® MINDSTORMS® będą wykorzystywane podczas zajęć informatycznych, a także podczas dodatkowych zajęć z programowania.
Zawartość zestawu:
- inteligentna kostka EV3,
- trzy interaktywne serwomotory z wbudowanymi czujnikami obrotu (dwa duże silniki i jeden średni),
- ultradźwiękowy czujnik odległości,
- czujnik światła / koloru,
- żyroskop z możliwością kumulacji kąta obrotu,
- dwa czujniki dotyku,
- dedykowany akumulator,
- kulka podporowa, idealnie zastępująca koło kastora, znane z poprzednich wersji LEGO MINDSTORMS,
- kable połączeniowe,
- Instrukcja budowy robota mobilnego z modułami,
- 541 klocków LEGO Technic pozwalające na budowę różnorodnych maszyn i konstrukcji.
Kluczowe wartości edukacyjne:
- projektowanie i budowa programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół, osi i innych technicznych składników,
- rozumienie i interpretacja dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych,
- praca metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, korekcja błędów, poprawa projektu,
- zdobywanie praktycznego doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych, np. szacowanie i pomiar wielkości fizycznych, analiza danych, wyznaczanie średniej,
- rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa naukowego